Peynirli Bülbül Yuvası Konağı


Malzemeler
250 gr. margarin (ben 50 gr. kullandım biz evde iki kişi olduğumuz için sayıyı biraz eksiltiyorum)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
1 kabartma tozu
Bir tutam tuz
Aldığı kadar un
İç Malzemesi
Beyaz peynir (lor da kullanılabilir çok yakışıyor)
1 yumurta beyazı (sarısı üzerine sürülecek)
Maydonoz
Tarif
Oda sıcaklığındaki margarini, sıvı yağı, yoğurdu ve yumurtayı iyice birbirine karıştıralım. Daha sonra kabartma tozunu, tuzu ve aldığı kadar unu ilave edip iyice yoğuralım. Üzerine bir bez örtüp 20 dakika kadar buzdolabında kendini çekmesini bekleyelim.
Bu arada iç malzemesini hazırlayabilirsiniz.
Hamurumuzu tek parça olarak 1 cm kalınlığında açalım.
2 adet bardak alalım.
Ben bir tane su bardağı bir de ağzı küçük kahve fincanı kullandım.
Su bardağıyla halka şeklinde hepsini keselim.
Yarısını da diğer bardakla ortadan keselim.
Biri düz yuvarlak diğeri halka olacak.
Düz olan hamurun üzerine halkayı koyalım. İçine de peynirli malzemeden koyalım.
Hamurumuza yumurta sarısını sürdükten sonra tepsimize dizip üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.
Afiyet bal şeker kaymak olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

..